Bugs & Technical Issues

Pinned

Comments

481 comments

  • Avatar
    FTB Team
    07/09/2016 12:20:40 (Brino)



    Thanks Brino

    Pricing on Android


    Pricing on iOS


    It's quite a leap between the two.

    On Android, if I add a few bucks, I am able to buy a 7 and a 15 pack and it will set me back slightly a little more than buying a standalone 15 pack on iOS. At the moment I am actually buying on Android and then continuing play on iOS because the former prices is way better than the latter.

    Which brings me to my next point. I've despite my reservations, been spending a bit of cash buying packs. Over the period of the last month, so 30 days, I've paid for 8 different types of packs,
    1 x 15 Packs
    1 x 7 Packs
    6 x 2 Packs

    I think out of all of that, with exception of one or two, the cards were all duplicates.

    It's a bit crazy. I'm not even factoring in the amount of packs that I've bought with coins earned in game because it just gets depressing from there.

    I've even gone as far as paying for a couple of Tournaments and where I ended up winning some packs, out of the lot only one card has not been a duplicate.  :(


    Adding to this, paid for a 15 pack. Payment was successful, I've however not received the packs.


    Hey Ms T,
    Hmm, I'm going to check into this with the team. It seems odd that there are different prices.
    I'll let you know as soon as I have more info.
    Regarding the packs you didn't receive, can you send me the GPA.XXXX-XXXX-XXXX-XXXX number you would have received from Google after the purchase so I can check into it?

    I'm also sorry for the inconvenience with the other cards, and getting a lot of duplicates. It is true that once you have a lot of cards, it's easier to get a lot of duplicates. Keep in mind though that the delivery process is random. The developers recently checked into the process and confirmed that the process is working correctly.

    Let me know if you have any additional questions.

    Thanks,
    -Brino
    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FTB Team
    07/09/2016 12:23:57 (Brino)


    I played a tournament and in the second stage I played against a player called Carlos. He had to play first but he didn't and then I got a message that he left the game and that I won. However, returning to continue the tournament I had to repeat the second stage instead of going to the finale as I should have. So I had to play the second stage again, got the same player but this time I had to start and he stayed in the game. He won the game and I only got one package instead of playing in the finale. I would like some compensation for this, especially since this is not the first time I'm encountering this issue. Thanks.

    1.2.9:331466


    Hi squirrelaki,
    I'm really sorry for the inconvenience you've experienced. Our team is working to improve the function of the game in the next version. In the meantime, I've added coins into your account to make up for the ones lost signing up for the tournament.
    Let me know if you have any further questions.
    -Brino
    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FTB Team
    07/09/2016 12:26:54 (Brino)



    Hello

    My highest rank was league 1
    But the reward was for league 3


    Can You please correct it.

    Best regards

    tomtom
    1.2.9:98949


    Hello

    What about this? Can it be solved in a near future?


    tomtom


    Hi tomtom,
    I'm sorry for the troubles. I'm going to report this to the team again.
    I can assure you though that you did receive the reward for division 1 and not for division 3.
    The prize received is correct.
    Regards,
    -Brino
    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FTB Team
    07/09/2016 12:48:48 (Ms T)




    Thanks Brino

    Pricing on Android


    Pricing on iOS


    It's quite a leap between the two.

    On Android, if I add a few bucks, I am able to buy a 7 and a 15 pack and it will set me back slightly a little more than buying a standalone 15 pack on iOS. At the moment I am actually buying on Android and then continuing play on iOS because the former prices is way better than the latter.

    Which brings me to my next point. I've despite my reservations, been spending a bit of cash buying packs. Over the period of the last month, so 30 days, I've paid for 8 different types of packs,
    1 x 15 Packs
    1 x 7 Packs
    6 x 2 Packs

    I think out of all of that, with exception of one or two, the cards were all duplicates.

    It's a bit crazy. I'm not even factoring in the amount of packs that I've bought with coins earned in game because it just gets depressing from there.

    I've even gone as far as paying for a couple of Tournaments and where I ended up winning some packs, out of the lot only one card has not been a duplicate.  :(


    Adding to this, paid for a 15 pack. Payment was successful, I've however not received the packs.


    Hey Ms T,
    Hmm, I'm going to check into this with the team. It seems odd that there are different prices.
    I'll let you know as soon as I have more info.
    Regarding the packs you didn't receive, can you send me the GPA.XXXX-XXXX-XXXX-XXXX number you would have received from Google after the purchase so I can check into it?

    I'm also sorry for the inconvenience with the other cards, and getting a lot of duplicates. It is true that once you have a lot of cards, it's easier to get a lot of duplicates. Keep in mind though that the delivery process is random. The developers recently checked into the process and confirmed that the process is working correctly.

    Let me know if you have any additional questions.

    Thanks,
    -Brino


    Hi Brino

    It's GPA.1321-4705-0138-79484
    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FTB Team
    12/09/2016 11:00:46 (Brino)





    Thanks Brino

    Pricing on Android


    Pricing on iOS


    It's quite a leap between the two.

    On Android, if I add a few bucks, I am able to buy a 7 and a 15 pack and it will set me back slightly a little more than buying a standalone 15 pack on iOS. At the moment I am actually buying on Android and then continuing play on iOS because the former prices is way better than the latter.

    Which brings me to my next point. I've despite my reservations, been spending a bit of cash buying packs. Over the period of the last month, so 30 days, I've paid for 8 different types of packs,
    1 x 15 Packs
    1 x 7 Packs
    6 x 2 Packs

    I think out of all of that, with exception of one or two, the cards were all duplicates.

    It's a bit crazy. I'm not even factoring in the amount of packs that I've bought with coins earned in game because it just gets depressing from there.

    I've even gone as far as paying for a couple of Tournaments and where I ended up winning some packs, out of the lot only one card has not been a duplicate.  :(


    Adding to this, paid for a 15 pack. Payment was successful, I've however not received the packs.


    Hey Ms T,
    Hmm, I'm going to check into this with the team. It seems odd that there are different prices.
    I'll let you know as soon as I have more info.
    Regarding the packs you didn't receive, can you send me the GPA.XXXX-XXXX-XXXX-XXXX number you would have received from Google after the purchase so I can check into it?

    I'm also sorry for the inconvenience with the other cards, and getting a lot of duplicates. It is true that once you have a lot of cards, it's easier to get a lot of duplicates. Keep in mind though that the delivery process is random. The developers recently checked into the process and confirmed that the process is working correctly.

    Let me know if you have any additional questions.

    Thanks,
    -Brino


    Hi Brino

    It's GPA.1321-4705-0138-79484


    Thanks, Ms T!
    I've processed this now in your account.
    Let me know if you have any further questions or issues.
    -Brino
    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FTB Team
    12/09/2016 11:53:26 (Ms T)

    Thanks Brino, it's all sorted.
    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FTB Team
    12/09/2016 12:46:59 (meow8)


    http://i.hizliresim.com/7AvnAl.png

    http://i.hizliresim.com/nEr6RB.png

    Hi Brino

    That idiot user make cheat on tournament and my 300 coins gone  >:( you see this screenshots. How can use these cards on tournament?
    My id: 122109


    WHY YOU DONT SEE THİS,  BRİNO???
    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FTB Team
    12/09/2016 14:14:49 (tomtom)






    Hello

    Yesterday (17 August) I lost 2 players from squad (S.Ramos and G.Bale). After restarting the game they were just gone?! Please return them ASAP. It is affecting the performance.

    Best regards

    1.2.9:98949


    Hi tomtom,
    Sorry for the inconvenience. Can you please let me know if you happen to have any screenshots showing those players on your roster? I know this was an issue before, but it seemed to have been resolved, that's why we're asking.
    Let me know.
    -Brino


    Hi Brino

    I sent You a PM rather than explaining here on the forum. Sorry though I forgot to fill in "subject" field, so it is marked "no subject", hope it is not a problem.

    Best regards

    tomtom


    Hi tomtom,
    Sorry for not being able to reply sooner. I had been on vacation and my colleague wasn't able to assist due to his other job tasks.
    I'll get to your PM today as soon as possible. I've been busy trying to get back to normal after being out of the office.
    -Brino


    Hello

    Any news on that?

    tomtom


    Hello still nothing?

    tomtom
    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FTB Team
    14/09/2016 10:05:42 (Brino)


    Thanks Brino, it's all sorted.


    You're welcome!
    -Brino
    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FTB Team
    14/09/2016 10:07:53 (Brino)







    Hello

    Yesterday (17 August) I lost 2 players from squad (S.Ramos and G.Bale). After restarting the game they were just gone?! Please return them ASAP. It is affecting the performance.

    Best regards

    1.2.9:98949


    Hi tomtom,
    Sorry for the inconvenience. Can you please let me know if you happen to have any screenshots showing those players on your roster? I know this was an issue before, but it seemed to have been resolved, that's why we're asking.
    Let me know.
    -Brino


    Hi Brino

    I sent You a PM rather than explaining here on the forum. Sorry though I forgot to fill in "subject" field, so it is marked "no subject", hope it is not a problem.

    Best regards

    tomtom


    Hi tomtom,
    Sorry for not being able to reply sooner. I had been on vacation and my colleague wasn't able to assist due to his other job tasks.
    I'll get to your PM today as soon as possible. I've been busy trying to get back to normal after being out of the office.
    -Brino


    Hello

    Any news on that?

    tomtom


    Hello still nothing?

    tomtom


    Hi tomtom,
    I just wrote to you in PM.
    -Brino
    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FTB Team
    14/09/2016 10:24:31 (Brino)



    http://i.hizliresim.com/7AvnAl.png

    http://i.hizliresim.com/nEr6RB.png

    Hi Brino

    That idiot user make cheat on tournament and my 300 coins gone  >:( you see this screenshots. How can use these cards on tournament?
    My id: 122109


    WHY YOU DONT SEE THİS,  BRİNO???


    Hi meow8,
    I do see it, - did you send a different message that I maybe missed?
    I've added the 300 coins back into your account. From what I understand, legend players should not be in the tournament matches. I've reported the issue to the team so they can check into it and resolve it as soon as possible.
    -Brino
    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FTB Team
    22/09/2016 18:03:25 (fergzapater)

    Por lo que tengo entendido los premios de final de temporada son una vez al mes. Yo llevo jugando desde mayo o junio y solo he recibido una actualizacion a la semana aproximadamente de empezar.
    Me gustaria saber si es lo normal o si mi cuenta tiene un error y no se actualiza.

    Un saludo y gracias!

    1.1.3:293436
    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FTB Team
    23/09/2016 08:17:37 (Brino)


    Por lo que tengo entendido los premios de final de temporada son una vez al mes. Yo llevo jugando desde mayo o junio y solo he recibido una actualizacion a la semana aproximadamente de empezar.
    Me gustaria saber si es lo normal o si mi cuenta tiene un error y no se actualiza.

    Un saludo y gracias!

    1.1.3:293436


    Hola, fergzapater:
    Te puedo confirmar que la recompensa de final de temporada debería llegar una vez al mes, y debería ser el día 1 del mes. En cuanto lo que dices de recibir una actualización a la semana, ¿podrías darme más información? No entiendo muy bien lo que quieres decir sobre la conexión entre las actualizaciones del juego y la recompensa de final de temporada.
    Un saludo,
    -Brino
    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FTB Team
    23/09/2016 13:10:05 (fergzapater)



    Hola, fergzapater:
    Te puedo confirmar que la recompensa de final de temporada debería llegar una vez al mes, y debería ser el día 1 del mes. En cuanto lo que dices de recibir una actualización a la semana, ¿podrías darme más información? No entiendo muy bien lo que quieres decir sobre la conexión entre las actualizaciones del juego y la recompensa de final de temporada.
    Un saludo,
    -Brino


    Me referia a que la unica actualizacion que he recibido fue aproximadamente una semana despues de empezar el juego, desde entonces nada. No estoy seguro si empece a jugar en mayo o junio.
    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FTB Team
    24/09/2016 11:27:29 (Ms T)




    Hola, fergzapater:
    Te puedo confirmar que la recompensa de final de temporada debería llegar una vez al mes, y debería ser el día 1 del mes. En cuanto lo que dices de recibir una actualización a la semana, ¿podrías darme más información? No entiendo muy bien lo que quieres decir sobre la conexión entre las actualizaciones del juego y la recompensa de final de temporada.
    Un saludo,
    -Brino


    Me referia a que la unica actualizacion que he recibido fue aproximadamente una semana despues de empezar el juego, desde entonces nada. No estoy seguro si empece a jugar en mayo o junio.


    No ha habido cambios desde entonces.
    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FTB Team
    26/09/2016 09:57:58 (Brino)




    Hola, fergzapater:
    Te puedo confirmar que la recompensa de final de temporada debería llegar una vez al mes, y debería ser el día 1 del mes. En cuanto lo que dices de recibir una actualización a la semana, ¿podrías darme más información? No entiendo muy bien lo que quieres decir sobre la conexión entre las actualizaciones del juego y la recompensa de final de temporada.
    Un saludo,
    -Brino


    Me referia a que la unica actualizacion que he recibido fue aproximadamente una semana despues de empezar el juego, desde entonces nada. No estoy seguro si empece a jugar en mayo o junio.


    Hola, fergzapater:
    ¿Podrías enviarme tu ID de usuario que se encuentra al darle al botón (+) al lado de "COLECCIÓN" en la página principal?
    -Brino
    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FTB Team
    26/09/2016 12:46:05 (fergzapater)

    1.1.3:293436
    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FTB Team
    28/09/2016 06:53:18 (Brino)


    1.1.3:293436


    Thanks, fergzapater!
    I just checked into your account (1.1.3:293436) and can see you started your account on June 5th. You received a reward on July 5th but since then you didn't receive any season reward. In your account it shows that your last login date is July 28th, which means you haven't played during August or September. I don't see any movements in your account after that date.
    Please let me know,
    -Brino
    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FTB Team
    04/10/2016 08:39:19 (Brino)

    Hi everybody,

    We've released our latest version of Flip Football today and it has different changes and many improvements/additions.
    Before thinking that something may be a bug, please check my message here in which you can see the changes.

    http://www.fromthebenchgames.com/forums/index.php?topic=85172.msg626147#msg626147

    If it's not mentioned, or if you're still unsure, let me know,

    -Brino
    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FTB Team
    04/10/2016 09:33:27 (Ms T)

    Super excited about the new update. Just updated and and I must say it's looking sleek.
    Noticed immediately that some of the players have the wrong photos assigned though.

    Lahm > Griezman
    Muller > De Bruyne
    Rooney > Schurlle
    De Gea > Pique
    Neuer >
    Scweinsteiger > Cavani
    Hummels >
    Lewandowski > Payet
    Ribery >
    Robben >
    Van Persie >
    Pogba >
    Yilmaz >
    Diego >
    Higuain > Sane
    Martinez >
    Mata >
    Pique > Marcelo
    Vidal > Nani
    A. Sanchez >
    Cavani >
    Cech >

    These are just a few, there are a lot more. The first column is the correct players, the second is the incorrect  player photo assigned.

    There is also no price listed for the 5 and 12 premium packs.

    **
    Disregard the above with regards to players, I see now what you meant with player changes, cards also seem to have been updated to reflect the correct player with its corresponding player photo.
    Update: Bought a 400 coin premium back, did not receive it.
    ** Prior to the update I had Robben as a duplicate, his value was at 150, I see he has been "replaced", can I still have my 150 coins though as I'd have sold him if there was no change for that value?
    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FTB Team
    04/10/2016 12:35:41 (MacAT)

    Hola,

    Antes de que dejase de funcionar el juego y sacaseis la actualización, intente juzgar un par de partidos y tras conseguir oponente me daba el error de que me había desconectado y me quitaba 2 estrellas cada vez!! es decir perdí 4 estrellas de las que conseguí por el premio de la liga, así que por favor revisadlo y devolvedmelas

    Gracias por resolverlo

    ID: 108989

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FTB Team
    05/10/2016 07:08:02 (Brino)


    Super excited about the new update. Just updated and and I must say it's looking sleek.
    Noticed immediately that some of the players have the wrong photos assigned though.

    Lahm > Griezman
    Muller > De Bruyne
    Rooney > Schurlle
    De Gea > Pique
    Neuer >
    Scweinsteiger > Cavani
    Hummels >
    Lewandowski > Payet
    Ribery >
    Robben >
    Van Persie >
    Pogba >
    Yilmaz >
    Diego >
    Higuain > Sane
    Martinez >
    Mata >
    Pique > Marcelo
    Vidal > Nani
    A. Sanchez >
    Cavani >
    Cech >

    These are just a few, there are a lot more. The first column is the correct players, the second is the incorrect  player photo assigned.

    There is also no price listed for the 5 and 12 premium packs.

    **
    Disregard the above with regards to players, I see now what you meant with player changes, cards also seem to have been updated to reflect the correct player with its corresponding player photo.
    Update: Bought a 400 coin premium back, did not receive it.
    ** Prior to the update I had Robben as a duplicate, his value was at 150, I see he has been "replaced", can I still have my 150 coins though as I'd have sold him if there was no change for that value?


    Hey Ms T,
    I can't remember - are you playing on iOS or Android?
    I've added those coins and pack into your account.
    -Brino
    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FTB Team
    05/10/2016 07:09:30 (Brino)


    Hola,

    Antes de que dejase de funcionar el juego y sacaseis la actualización, intente juzgar un par de partidos y tras conseguir oponente me daba el error de que me había desconectado y me quitaba 2 estrellas cada vez!! es decir perdí 4 estrellas de las que conseguí por el premio de la liga, así que por favor revisadlo y devolvedmelas

    Gracias por resolverlo

    ID: 108989


    Hola, MacAT:
    Siento el inconveniente - acabo de poner las 4 estrellas en tu cuenta y he sumado algunos coins por las molestias.
    -Brino
    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FTB Team
    05/10/2016 20:48:04 (Ms T)



    Super excited about the new update. Just updated and and I must say it's looking sleek.
    Noticed immediately that some of the players have the wrong photos assigned though.



    There is also no price listed for the 5 and 12 premium packs.

    **
    Disregard the above with regards to players, I see now what you meant with player changes, cards also seem to have been updated to reflect the correct player with its corresponding player photo.
    Update: Bought a 400 coin premium back, did not receive it.
    ** Prior to the update I had Robben as a duplicate, his value was at 150, I see he has been "replaced", can I still have my 150 coins though as I'd have sold him if there was no change for that value?


    Hey Ms T,
    I can't remember - are you playing on iOS or Android?
    I've added those coins and pack into your account.
    -Brino


    Hi Brino

    Playing on iOS.

    I’ve received the premium pack, thanks.

    So again, really happy about the update and pleased to see the rewards, game modes and special offers finally being made available.

    Short lived however.

    Since the update, I’ve bought two special offer packs. The first being the one with Thiago Silva and the second with Maradona.

    Let’s be clear, I understand perfectly well that higher ranked cards, like 4 stars, are harder to come by than any other. This is one time however where I find it impossible to accept.


    I’ve since gone on to buy a few more premium packs and I’m disappointed to say that thus far, there is very little to crow about. Moving backgrounds does not justify the cost. A gamble it is and I understand, but seriously, how many times should I pay 400 coins to actually receive a card that can be called premium?

    And it doesn’t end there.

    The Thiago Silva pack guarantees that he will be included. That in itself is a good start. What really annoys and disappoints me is the fact that that is just about as good as it gets.
    How can it be that in 20 packs that is flouted as part as a special offer, I only find one four star card with nearly 95%, if that is not being modest, white cards? And it isn’t like the pack is incredibly cheap either. Yes it may be less than what the standard store packs are priced at, but I cannot help but feel cheated in this instance.
    You’re showing me a card that I want/need, and naively I hope that there will be at least two or three more good cards considering the amount I am paying and the amount of units that comes with that payment. 100 cards in one purchase and that is the return?
    One additional four star card out of the lot is laughable and I am not happy about that, at all.

    Still oblivious to the trickery of being shown a card that I definitely want and need, I then went on to buy the Maradona pack. You’d think I would have learnt after being ripped off in the first offer and I’d know better particularly considering that this offer costs even more than the first. Obviously not.
    40 packs and again 95% white cards. And I do not even think that I am exaggerating.
    I do not think it unfair at all to expect once again at the very least 2 - 3 at the very least four star cards.

    I am not oblivious to how the cards work in terms of distribution, but seriously, this is a joke. 60 packs at no small price and the best I can get is one four star card and a whole bunch of white cards?

    Now I am sure you can have a look to see my purchases since before, and after the update, in cash and coin. And if you take all of that into account, I think you can agree with me that the cost of those two special offers and what they actually end up being is nothing short of taking naive blind faith and turning it to profit.

    300 cards I paid for. With real money. In one go. No I don’t expect every single card to be a top card out of all of that, we’ve established that fact. But one out of the lot is nothing short of despicable and I do not think that is ok at all.
    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FTB Team
    07/10/2016 09:31:45 (Brino)




    Super excited about the new update. Just updated and and I must say it's looking sleek.
    Noticed immediately that some of the players have the wrong photos assigned though.



    There is also no price listed for the 5 and 12 premium packs.

    **
    Disregard the above with regards to players, I see now what you meant with player changes, cards also seem to have been updated to reflect the correct player with its corresponding player photo.
    Update: Bought a 400 coin premium back, did not receive it.
    ** Prior to the update I had Robben as a duplicate, his value was at 150, I see he has been "replaced", can I still have my 150 coins though as I'd have sold him if there was no change for that value?


    Hey Ms T,
    I can't remember - are you playing on iOS or Android?
    I've added those coins and pack into your account.
    -Brino


    Hi Brino

    Playing on iOS.

    I’ve received the premium pack, thanks.

    So again, really happy about the update and pleased to see the rewards, game modes and special offers finally being made available.

    Short lived however.

    Since the update, I’ve bought two special offer packs. The first being the one with Thiago Silva and the second with Maradona.

    Let’s be clear, I understand perfectly well that higher ranked cards, like 4 stars, are harder to come by than any other. This is one time however where I find it impossible to accept.


    I’ve since gone on to buy a few more premium packs and I’m disappointed to say that thus far, there is very little to crow about. Moving backgrounds does not justify the cost. A gamble it is and I understand, but seriously, how many times should I pay 400 coins to actually receive a card that can be called premium?

    And it doesn’t end there.

    The Thiago Silva pack guarantees that he will be included. That in itself is a good start. What really annoys and disappoints me is the fact that that is just about as good as it gets.
    How can it be that in 20 packs that is flouted as part as a special offer, I only find one four star card with nearly 95%, if that is not being modest, white cards? And it isn’t like the pack is incredibly cheap either. Yes it may be less than what the standard store packs are priced at, but I cannot help but feel cheated in this instance.
    You’re showing me a card that I want/need, and naively I hope that there will be at least two or three more good cards considering the amount I am paying and the amount of units that comes with that payment. 100 cards in one purchase and that is the return?
    One additional four star card out of the lot is laughable and I am not happy about that, at all.

    Still oblivious to the trickery of being shown a card that I definitely want and need, I then went on to buy the Maradona pack. You’d think I would have learnt after being ripped off in the first offer and I’d know better particularly considering that this offer costs even more than the first. Obviously not.
    40 packs and again 95% white cards. And I do not even think that I am exaggerating.
    I do not think it unfair at all to expect once again at the very least 2 - 3 at the very least four star cards.

    I am not oblivious to how the cards work in terms of distribution, but seriously, this is a joke. 60 packs at no small price and the best I can get is one four star card and a whole bunch of white cards?

    Now I am sure you can have a look to see my purchases since before, and after the update, in cash and coin. And if you take all of that into account, I think you can agree with me that the cost of those two special offers and what they actually end up being is nothing short of taking naive blind faith and turning it to profit.

    300 cards I paid for. With real money. In one go. No I don’t expect every single card to be a top card out of all of that, we’ve established that fact. But one out of the lot is nothing short of despicable and I do not think that is ok at all.


    Hey Ms T,

    I'm sorry for the troubles you're experiencing. I can assure you that I've reported this issue about the percentages of getting which cards to the team and they're going to review it. What I don't know is when exactly.

    Regarding your purchases with the offers, when checking your account I can see you did get the Thiago Silva and Maradona card, but for a purchase you made on October 4th, you didn't receive the Cavani card like you were supposed to. Instead it was showing as a blank line in your account. I've resolved that for you and added Cavani into your account.

    Regarding your comments about the cards, again, I'm going to forward them to the team to consider.

    Let me know if you have any further questions,
    Regards
    -Brino
    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FTB Team
    07/10/2016 11:37:36 (Ms T)


    Hey Ms T,

    I'm sorry for the troubles you're experiencing. I can assure you that I've reported this issue about the percentages of getting which cards to the team and they're going to review it. What I don't know is when exactly.


    Thanks Brino

    What I find incredibly disappointing about this though is that it was on a special offer. I can't attest for the experiences other players have with this, but for me personally I feel as if I basically paid a whole lot of money but only for the two cards that were part of the offer. As a result, I feel as if the rest was purely to make up the numbers in the pack, and I unfortunately just have to suck it up.


    Regarding your purchases with the offers, when checking your account I can see you did get the Thiago Silva and Maradona card


    Yes I got them both. But the point that I am trying to make is that surely these offers cannot be comprised only of a guarantee of the card/s shown, while the packs that accompanies it are worth little. It's really not a fair way to justify the cost attached to the offer if that is the case, and which in my case it certainly was. Not once, but twice.

    I realise that for a new player it probably doesn't make that much of a difference, but the problem is that it's completely unfair on players who are trying to build on a reasonably existing collection, or complete their collections. This was ultimately the motivation that led me to paying for these offers. Obviously I did not expect to entirely get all 10 cards that I need to do this, but I figured that with the two cards that comes with the offer as a guarantee, and 20 and 40 packs accompanying both offers respectively, I should at least get within a whisker of completing my collection. Instead, if you remove the two guaranteed cards, I only found 1 other to add. For that amount of packs it seems incredibly unreasonable, and then it doesn't even matter whether you're a new player or a fairly established player. The distribution is simply incomprehensible in this instance.

    Worse, until review of this, and that is to say that if a change is made along with that, it still leaves me having spent a ton of cash and nothing to show for it, other than Thiago and Maradona (guaranteed), out of the 60 packs, Sterling is basically supposed to justify the amount of money spent? Not even duplicates of other 4 star cards in all that, they were simply not included.



    Honestly, I could have been patient as I have been for some time now and paid with coins or played Tournaments for a while still if I knew the return of what I spent would not nearly match my investment.



    but for a purchase you made on October 4th, you didn't receive the Cavani card like you were supposed to. Instead it was showing as a blank line in your account. I've resolved that for you and added Cavani into your account.


    Thanks for this, appreciated.  :)


    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FTB Team
    10/10/2016 06:49:54 (Brino)



    Hey Ms T,

    I'm sorry for the troubles you're experiencing. I can assure you that I've reported this issue about the percentages of getting which cards to the team and they're going to review it. What I don't know is when exactly.


    Thanks Brino

    What I find incredibly disappointing about this though is that it was on a special offer. I can't attest for the experiences other players have with this, but for me personally I feel as if I basically paid a whole lot of money but only for the two cards that were part of the offer. As a result, I feel as if the rest was purely to make up the numbers in the pack, and I unfortunately just have to suck it up.


    Regarding your purchases with the offers, when checking your account I can see you did get the Thiago Silva and Maradona card


    Yes I got them both. But the point that I am trying to make is that surely these offers cannot be comprised only of a guarantee of the card/s shown, while the packs that accompanies it are worth little. It's really not a fair way to justify the cost attached to the offer if that is the case, and which in my case it certainly was. Not once, but twice.

    I realise that for a new player it probably doesn't make that much of a difference, but the problem is that it's completely unfair on players who are trying to build on a reasonably existing collection, or complete their collections. This was ultimately the motivation that led me to paying for these offers. Obviously I did not expect to entirely get all 10 cards that I need to do this, but I figured that with the two cards that comes with the offer as a guarantee, and 20 and 40 packs accompanying both offers respectively, I should at least get within a whisker of completing my collection. Instead, if you remove the two guaranteed cards, I only found 1 other to add. For that amount of packs it seems incredibly unreasonable, and then it doesn't even matter whether you're a new player or a fairly established player. The distribution is simply incomprehensible in this instance.

    Worse, until review of this, and that is to say that if a change is made along with that, it still leaves me having spent a ton of cash and nothing to show for it, other than Thiago and Maradona (guaranteed), out of the 60 packs, Sterling is basically supposed to justify the amount of money spent? Not even duplicates of other 4 star cards in all that, they were simply not included.



    Honestly, I could have been patient as I have been for some time now and paid with coins or played Tournaments for a while still if I knew the return of what I spent would not nearly match my investment.



    but for a purchase you made on October 4th, you didn't receive the Cavani card like you were supposed to. Instead it was showing as a blank line in your account. I've resolved that for you and added Cavani into your account.


    Thanks for this, appreciated.  :)


    Hey Ms T,

    I understand you. I'm going to go ahead and share your comments again to the management team so they can keep this into
    account. I truly believe they should be aware of it and hopefully take it into account for upcoming versions.

    Unfortunately the issues you're reporting are all things I can't resolve on my own since it's more of something they decide, but I'm reporting it to them anyway.

    -Brino
    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FTB Team
    10/10/2016 11:31:10 (Ms T)


    Hey Ms T,

    I understand you. I'm going to go ahead and share your comments again to the management team so they can keep this into
    account. I truly believe they should be aware of it and hopefully take it into account for upcoming versions.

    Unfortunately the issues you're reporting are all things I can't resolve on my own since it's more of something they decide, but I'm reporting it to them anyway.

    -Brino


    Hmm, alright. I understand your limitations, it doesn't soothe the situation at all though and still leaves a feeling of having spent a lot really for nothing and until when, it must simply be accepted.  :(
    It wasn't easy ignoring the Matthäus special offer, but due to the previous issue there wasn't really any choice.

    Thanks for the efforts, Brino.

    ** Update:

    http://i.imgur.com/VjF56On.jpg http://i.imgur.com/PWSscd0.jpg

    Daily rewards amounts do not correspond when changing a mission, and restarting the app directly thereafter.
    First ss is directly after changing a mission and the second after restarting. Issue is consistent. Even if the app is not ended after replacing a mission, and all missions are complete in one active session, the total coins will reflect some sort of deficit on restarting of the app thereafter.
    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FTB Team
    13/10/2016 09:25:12 (Brino)



    Hey Ms T,

    I understand you. I'm going to go ahead and share your comments again to the management team so they can keep this into
    account. I truly believe they should be aware of it and hopefully take it into account for upcoming versions.

    Unfortunately the issues you're reporting are all things I can't resolve on my own since it's more of something they decide, but I'm reporting it to them anyway.

    -Brino


    Hmm, alright. I understand your limitations, it doesn't soothe the situation at all though and still leaves a feeling of having spent a lot really for nothing and until when, it must simply be accepted.  :(
    It wasn't easy ignoring the Matthäus special offer, but due to the previous issue there wasn't really any choice.

    Thanks for the efforts, Brino.

    ** Update:

    http://i.imgur.com/VjF56On.jpg http://i.imgur.com/PWSscd0.jpg

    Daily rewards amounts do not correspond when changing a mission, and restarting the app directly thereafter.
    First ss is directly after changing a mission and the second after restarting. Issue is consistent. Even if the app is not ended after replacing a mission, and all missions are complete in one active session, the total coins will reflect some sort of deficit on restarting of the app thereafter.


    Hey Ms T,
    I understand and I'm going to see what we can do to help you out.
    Regarding the Daily Tasks, they seem to be different in both screenshots.
    Are you saying that everytime you restart the app they change like that?
    -Brino
    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FTB Team
    13/10/2016 12:20:59 (Ms T)


    Hey Ms T,
    I understand and I'm going to see what we can do to help you out.
    Regarding the Daily Tasks, they seem to be different in both screenshots.
    Are you saying that everytime you restart the app they change like that?
    -Brino


    Thanks Brino, appreciated.

    WRT Daily Tasks, this only happens when you change a mission. So when the new tasks and value is presented, the overall reward will be like in the first ss. If you end the app though, the value changes as shown in ss 2. It's only in that instance, so the change happens only in that one instance. Seems as if the reward is shown erroneously after the initial change of a mission, but rectifies itself immediately when a new session is started.

    It's similar to an issue I identified some time back.

    Note that it can happen that an opponent leaves and you are rewarded the win, but sometimes there is an error where it awards you twice.

    In this case you will be awarded coin as if you won two individual games by the same margin, and two stars will also be awarded.

    Usually this issue resolves itself when you end the application and re-start it again. Meaning the extra star and coins rewarded in error would be gone and the actual figures of what you should have will show. This might be a common denominator to the error received when trying to by a 200 coin pack and receiving the error “you do no have enough coins”.

    0
    Comment actions Permalink

Please sign in to leave a comment.

New post